Deutschland online bookmaker http://artbetting.de/bet365/ 100% Bonus.

Download Template Joomla 3.0 free theme.

1a w Kuźniku

Dnia 23 października 2015r. uczniowie kl. 1a pod opieką p. Jolanty Tancogne odbyli wycieczkę do "Kuźnika" - rezerwatu krajobrazowego, utworzonego w 1959r. na powierzchni 96,00 ha oraz położonego w granicach Piły. Naszym przewodnikiem był dr Paweł Owsiany - adiunkt w Zakładzie Geomorfologii, który przy pomocy doktorantek p. Pauliny oraz p. Klaudii w ciekawy sposób opowiedział o osobliwościach tego rezerwatu.

W czasie zajęć terenowych nasza klasa miała okazję sprawdzić swoją kondycję, wspinając sie na szczyty moren, a także przechodząc przez gałęzie drzew, napotykane w czasie wędrówki przez różne szlaki. Uczyliśmy sie rozpoznawać gatunki drzew na podstawie liści. Mogliśmy zobaczyć pozostałości po Świetlistej Dąbrowie, źródlisko, bór bagienny, j. Kuźnik Mały i Duży. Mieliśmy możliwość zbadania temperatury, pH oraz przewodnictwa elektrolitycznego wód jezior Rudnickiego oraz Kuźniczek. Uzyskane dane porównaliśmy w dalszym programie wycieczki, realizowanym już na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Pile. Po około 3-godzinnej wędrówce czekały tam na nas zajęcia, gdzie podzieleni na trzy grupy badaliśmy pod mikroskopem zawartość j. Rudnickiego i j. Kuźniczek oraz przeprowadzaliśmy doświadczenia chemiczne. Usłyszeliśmy rownież o formach polodowcowych oraz o ich występowaniu niedaleko Piły.

Po tak udanej wycieczce wróciliśmy do domu. Polubiliśmy taką formę lekcji i z przyjemnością wybierzemy się na kolejne zajęcia w terenie. Miejmy nadzieję, że pogoda dopisze tak, jak tym razem!
tekst: Ewelina I.IA

Czytany 780 razy

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zamiany ustawień cookies w przeglągarce. polityka cookies.