W piątek 30 kwietnia 2021r. odbyło się Uroczyste Pożegnanie Maturzystów. W tym wyjątkowym roku Abiturienci oraz ich Rodzice mogli obejrzeć uroczystość online; była to transmisja "na żywo" za pośrednictwem kanału YouTube.
Gratulujemy nagrodzonym! Dziękujemy nauczycielom za trud włożony w pracę dydaktyczno-wychowawczą.
Wszystkim absolwentom życzymy powodzenia na maturze, dalszych sukcesów na polu naukowym, zadowolenia z pracy zawodowej oraz spełnienia w życiu osobistym.

>Beata Krzewińska<

 

Troje tegorocznych maturzystów "Nafty" znalazło się w gronie absolwentów szkół powiatu pilskiego, którzy otrzymali Stypendia Starosty Pilskiego. W roku szkolnym 2020/2021 mogli poszczycić się wybitnymi osiągnięciami w dziedzinie naukowej i sportowej, a także bardzo dobrymi wynikami w nauce i wzorowym zachowaniem.
Są to: Jakub Kazała (3a), Marcin Spychalski (3f) i Martyna Wyroślak (3d).
Przypomnijmy: Jakub Kazała został Finalistą etapu krajowego XLVII Ogólnopolskiej Olimpiady Geograficznej, a Marcin Spychalski zajął III miejsce w Ogólnopolskim Finale Międzynarodowego Konkursu Krasomówczego "International Public Speaking Competition".
Gratulujemy uczniom oraz ich opiekunkom (p. J.Tancogne i p. M.Ochodek).
 
>Beata Krzewińska<
 

 

zaproszenie

Z wielką przyjemnością informuję, że Jakub Kazała, uczeń klasy IIIA został finalistą XLVII Olimpiady Geograficznej w roku 2020/2021. Miesiące wytężonej pracy Jakuba zaowocowały sukcesem. W pierwszym etapie olimpiady brało udział 2116 osób, w drugim okręgowym 999, w trzecim krajowym 122 osoby, rywalizacja była więc duża. Warto wspomnieć, że tegoroczna olimpiada była wyjątkowa po względem zakresu wiedzy i umiejętności reprezentowanej przez uczniów. Poziom był bardzo wysoki i stosunkowo wyrównany.
Jakubowi życzymy dalszych sukcesów i już na studiach ciekawych przygód z geografią.
 
Gratulacje Kuba!!!
 
>Jolanta Tancogne<
 

Kółko Prawne SWPS to cykl spotkań online dla uczniów zainteresowanych zawodem prawnika. Zajęcia przygotowane i prowadzone były przez dra hab. Adama Bodnara, prof. Uniwersytetu SWPS, Rzecznika Praw Obywatelskich. Webinaria odbywały się od lutego do kwietnia br i brało w nich udział 600 uczniów z całej Polski a wśród nich uczniowie z Nafty – Karol Leśniewicz z kl.1c oraz Szymon Kamuda z kl.3c.

Podczas spotkań online starano się przybliżyć uczniom zawód prawnika oraz pokazać, jaka jest jego rola w funkcjonowaniu nowoczesnego państwa. Uczniowie mieli okazję do poznania tajników zawodu - adwokata, sędziego, prawnika zajmującego się prawami zwierząt czy prawem w kulturze, sztuce i nowych technologiach. Gośćmi prof. Bodnara byli prawnicy, specjalizujący się w różnych obszarach :

· Sylwia Gregorczyk- Abram- Adwokat , jako obrońca praw obywatelskich.

· dr Magdalena Zmysłowska – Prawnik w świecie innowacji, nowych technologii gier komputerowych.

· dr Piotr Piesiewicz – Prawnik w świecie kultury, designu, sztuki i muzyki.

· Jarosław Gwizdak – Czy warto być sędzią?

· Karolina Kuszlewicz – Prawnik w służbie zwierząt.

· prof. Dr hab. Marek Chmaj – prawnik w funkcjonowaniu nowoczesnego państwa.

· prof. Adam Bodnar, dr Tomasz Lewandowski- przyszłość zawodu prawnika.

Krótka refleksja Karola Leśniewicza na temat webinarium niech będzie inspiracją do udziału w kolejnej edycji spotkań:

Kółko prawne SWPS to bardzo ciekawa seria spotkań. Dzięki nim, mogliśmy bliżej poznać zawód współczesnego prawnika, jak i szereg dziedzin w których może się specjalizować.

Spotkania odbywały się w formie rozmowy prowadzącego z gościem w oparciu o temat webinarium, uczestnicy mieli także możliwość zadawania pytań gościowi na dowolny temat związany z dziedziną prawa. Tematy były przedstawiane w sposób prosty, zrozumiały także dla osób nie zagłębionych w dziedzinie prawa.

Uważam, że był to bardzo dobry sposób przedstawienia zawodu, jak i procesu nauki związanej z prawem, tematy rozwiewały wątpliwości na temat kariery prawniczej.

>Iwona Narożny<

Warsztaty "Przewodnik Wizualny/Remiksy" przeprowadzone przez Dr Karola Jachymka były bardzo wartościowym merytorycznie, a zarazem bardzo przyjemnym doświadczeniem. Treści, z którymi zapoznał nas Dr Jachymek są przydatne i uniwersalne, a przekazane zostały w bardzo ciekawy i prosty sposób. Wszyscy uczestnicy warsztatów brali w nich z chęcią czynny udział.
Wykłady składały się z dwóch części, z których każda zaczynała się „rozgrzewką”. Podczas rozgrzewek między innymi wybraliśmy się na wirtualne spacery w różne zakątki świata, śledziliśmy muchę czy dokonywaliśmy trudnych wyborów pomiędzy majonezem a polonezem.
Po każdym z wykonanych zadań nagradzani byliśmy „żenującymi memami”, które w rzeczywistości były całkiem zabawne.
W pierwszej części spotkania rozmawialiśmy na temat tego czym właściwie są remiksy oraz tworzyliśmy ich własną definicję. Przywołaliśmy również definicję memów i wyjaśniliśmy, co tworzy tak zwany mem i jakie są jego cechy charakterystyczne. Rozważania na ten temat przyniosły wniosek, że mem również jest dobrym przykładem remiksu.
Podczas drugiej części zajęć stworzyliśmy własne memy, sami mogliśmy stworzyć remiks i wykazać się kreatywnością.
Kolejnym tematem jakim się zajęliśmy była intertekstualność. Poruszyliśmy kwestię remiksów klasycznych dzieł literackich takich jak chociażby „Duma i Uprzedzenie”. Podjęliśmy się również przydzielonego nam zadania, które polegało na stworzeniu w grupach naszej własnej przeróbki wybranej lektury, inspirując się twórczością autorów wattpada. Podczas tej części zajęć powstało wiele zabawnych i ciekawych propozycji remiksów.
Warsztaty zakończyliśmy krótkim podsumowaniem, w którym Dr Karol Jachymek zaproponowała nam wiele przykładów narzędzi do własnej realizacji remiksów.
Spotkanie z Dr Jachymkiem było jak już wspomniałam bardzo pozytywnym doświadczeniem, które pozwoliło nam nauczyć się wiele rzeczy w interesującej i angażującej formie. Warsztaty z pewnością uświadomiło wielu z nas, że remiksy to temat sięgający dużo szerzej niż dotychczas myśleliśmy.
 
Tekst: Julia Deckert
 
>Katarzyna Włodkowska<
 
 
20 stycznia 2021 r. odbył się etap szkolny XIII Edycji Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim „Tobie Polsko ta kropla krwi wrzącej…”, do którego przystąpiło trzech uczniów.
Do dalszego etapu przeszedł Adam Hubar, uczeń klasy 2b o profilu matematyczno-fizycznym.
 
24 marca 2021 r. odbył się etap finałowy przeprowadzony przez organizatora (ODN w Poznaniu). Naszą szkołę reprezentował Adam Hubar, który uzyskał 83 punkty na 90 możliwych, za co otrzymał Tytuł Laureata oraz I miejsce XIII Edycji Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim „Tobie Polsko ta kropla krwi wrzącej…”.
 
Adam w sposób mistrzowski odpowiadał na zadawane pytania, pokazując tym, swoją doskonałą wiedzę na temat wkładu Wielkopolan w odzyskanie przez Polskę niepodległości.
 
Nauczycielem prowadzącym był nauczyciel historii mgr Krzysztof Jaros

Na początku marca odbyła się XIV edycja Praskiego Festiwalu Filmów Młodzieżowych. Osoby poniżej 18 roku życia mogły zgłaszać swoje produkcje w trzech kategoriach: dokument i reportaż, wideoklip i animacja, fabuła oraz reklama firmy E. Wedel.

Postanowiłam podjąć się zadania i zgłosić swój film pt. "Niezapomniane", który niespodziewanie dostał się do 29. ściśle wybranych produkcji na które czekał finał.
Gala filmowa odbyła się 14 kwietnia na platformach społecznościowych festiwalu, gdzie zostali ogłoszeni zwycięzcy.
Do 30 kwietnia trwa natomiast głosowanie publiczności-film, który zdobędzie najwięcej polubień na kanale YouTube Praskiego Festiwalu Filmów Młodzieżowych, otrzyma Nagrodę Internautów.

 

Serdecznie zapraszam do obejrzenia i oddania głosu na moją małą produkcję!

Julia Mendyk 1c

Film "Niezapomniane"

>Katarzyna Włodkowska<
 

W sobotę 17 kwietnia 2021r. odbyły się Wirtualne Drzwi Otwarte "Nafty". W tym roku gościliśmy kandydatów do klas pierwszych za pośrednictwem aplikacji Teams. Po wybraniu zespołu przedmiotowego uczniowie klas ósmych mieli możliwość porozmawiać na żywo i dowiedzieć się więcej o szkole i ofercie edukacyjnej.

Mamy nadzieję, że nasze wspólne rozmowy pomogą ósmoklasistom w jakże ważnej decyzji wyboru kierunku dalszego kształcenia.

Życzymy im i powodzenia!

14.04.2021r. odbył się finał Konkursu Matematycznego "Liczymy zawodowo".

Nasi reprezentanci Jakub Grabowski (3b) oraz Filip Kozłowski (3b) zajęli w nim dwa pierwsze miejsca, co w oczywisty sposób, po zsumowaniu wyników, zagwarantowało naszej drużynie zajęcie I miejsca w kategorii Liceum.

Oficjalne wyniki:

Kategoria Liceum ---

I miejsce Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile

II miejsce I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pile

III miejsce Zespół Szkół w Łobżenicy

IV miejsce Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile

V miejsce Liceum Ogólnokształcące Towarzystwa Salezjańskiego w Pile

Kategoria Technikum ---

I miejsce Zespół Szkół Ekonomicznych w Pile

II miejsce Zespół Szkół Technicznych w Pile

III miejsce Technikum w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile

IV miejsce Zespół Szkół Budowlanych w Pile

V miejsce Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile

Serdeczne gratulacje!

>Borys Dzidziul<

Samorząd Uczniowski zaprasza do udziału w konkursie z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca

>Wiesława Małowicka<

Zapraszamy Was Uczniowie oraz Rodzice na Wirtualne Drzwi Otwarte 

Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica, 

które odbędą się w sobotę 17 kwietnia 2021r. od 10.00  do 13.00

W tym roku ze względu na pandemię nie mamy możliwości rozmawiać osobiście z kandydatami do klas pierwszych i ich rodzicami, tak jak to było w latach ubiegłych podczas Powiatowych Targów Edukacyjnych i Drzwi Otwartych Szkoły.  

Dlatego stworzyliśmy Państwu możliwość konsultacji/rozmowy z nauczycielami „Nafty” za pośrednictwem aplikacji Teams. „Wchodząc” na wybrane spotkanie poprzez kliknięcie linku będziecie mogli Państwo uzyskać odpowiedź na wszelkie pytania dotyczące szkoły, rozwiać wątpliwości co do wyboru profilu klasy.  

Aby dołączyć do spotkania najłatwiej jest skorzystać z komputera, na którym uczeń klasy ósmej (lub młodszy) jest zalogowany na Teamsie, a następnie kliknąć na jeden z niżej podanych  linków. 

Jeżeli któryś z rodziców nie ma w danym momencie dostępu do komputera, na którym zalogowane jest jego dziecko, powinien kliknąć na link z przeglądarki Chrome, a następnie po zainstalowaniu Teamsa, i wpisaniu swojego imienia i nazwiska dostać się na spotkanie. 

Na początek proponujemy obejrzenie 10 minutowego >> FILMU o SZKOLE <<  

Linki do spotkań (aktywne 17.04 godz. 10.00 – 13.00): 

Zasady rekrutacji ----> Link do spotkania online

Dyrekcja ----> Link do spotkania online

Internat ----> Link do spotkania online

Biologia ----> Link do spotkania online

Chemia ----> Link do spotkania online

Geografia ----> Link do spotkania online

Przedmioty ścisłe ----> Link do spotkania online

Przedmioty humanistyczne ----> Link do spotkania online

Język angielski ----> Link do spotkania online

Język niemiecki i francuski ----> Link do spotkania online

Edukacja medialna ----> Link do spotkania online

Edukacja artystyczna ----> Link do spotkania online

Zapraszamy do obejrzenia 3,5 minutowego filmu o działaniach Samorządu Uczniowskiego, który przygotowali dla Was uczniowie >> Film Samorządu Uczniowskiego <<

Serdecznie zapraszamy!

>> zasady rekrutacji

>> więcej o rekrutacji

 
Zapraszamy także na:

💻 Facebook

📱 Instagram

 

 We wtorek 23 marca 2021 roku drużyna z naszej szkoły wzięła udział w fazie grupowej Turnieju Debat Oksfordzkich „Odzyskani Bohaterowie”, organizowanym przez Muzeum Dom Rodziny Pileckich.
Drużyna turniejowa w składzie: Julia Soter, Zuzanna Witkowska – klasa 2c, Hubert Jakuć, Paweł Koniec – klasa 2cg zmierzyła się z następującymi tezami:
1. Najwłaściwszą postawą polskiego patrioty w czasie II wojny światowej była walka zbrojna.
Teza inspirowana sylwetką Henryka Sławika
2. W warunkach okupacji niemieckiej interes narodu i państwa polskiego był ważniejszy, niż przestrzeganie powszechnie uznawanych norm moralnych.
Teza inspirowana postacią Franciszka Witaszka
3. Kobiety były bardziej predysponowane do zagranicznej łączności kurierskiej w czasie II wojny światowej niż mężczyźni.
Teza inspirowana postaciami Heleny Marusarzówny i Ewy Korczyńskiej.
Przeciwnikami uczniów z „Nafty” byli przedstawiciele: II LO z Olsztyna, Szkoły przy Związku Polaków na Ukrainie Oddział z Odessy oraz Gimnazjum z Wilna. Nasza reprezentacja wygrała dwie debaty wynikiem 3:0, jedną 2:1 dla strony przeciwnej. W klasyfikacji grupowej zajęliśmy 2 miejsce.
GRATULACJE!
Opiekun:
>Iwona Narożny<

Corocznie, od 1950r., w dniu 7 kwietnia, w rocznicę powstania Światowej Organizacji Zdrowia obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia. Każdego roku motyw przewodni Światowego Dnia Zdrowia poświęcony jest innej tematyce, która podkreśla priorytetowy obszar problemów w obszarze zdrowia publicznego na świecie.

Tematem przewodnim Światowego Dnia Zdrowia w 2021r., jest 

„Budowanie  sprawiedliwszego i  zdrowszego  świata dla wszystkich”

Nasz świat jest nierówny

Motyw przewodni związany jest z obecną sytuacją epidemiologiczną i działaniami związanymi z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2. Obecna sytuacja epidemiologiczna podkreśla istotne znaczenie służby zdrowia, dostępu  do leczenia, a przede  wszystkim rolę personelu medycznego w czasie pandemii. Jednak działania zmierzające do powyższego celu każdy z nas może podejmować w swoim otoczeniu, poprzez promocję zdrowego stylu życia, zachęcanie do badań profilaktycznych i dbania o zdrowie swoje i swoich najbliższych. W tym trudnym okresie pandemii powinniśmy dbać zarówno o swoje zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. 

Na całym świecie niektóre grupy mają trudności z zaspokojeniem potrzeb bytowych, są z niewielkimi dochodami dziennymi, mają gorsze warunki mieszkaniowe i wykształcenie, mniejsze możliwości zatrudnienia, doświadczają większej nierówności płci i mają niewielki lub żaden dostęp do bezpiecznych środowisk, czystej wody i powietrza, bezpieczeństwa żywnościowego i usług zdrowotnych. Prowadzi to do niepotrzebnego cierpienia, choroby, których można uniknąć i przedwczesnej śmierci. I szkodzi naszym społeczeństwom i gospodarkom. 

W tegorocznym Światowym Dniu Zdrowia wzywamy do podjęcia działań w celu wyeliminowania nierówności zdrowotnych w ramach całorocznej globalnej kampanii mającej na celu łączenie ludzi w celu budowania sprawiedliwszego i zdrowszego świata. Kampania podkreśla konstytucyjną zasadę WHO, zgodnie z którą „cieszenie się najwyższym osiągalnym standardem zdrowia jest jednym z podstawowych praw każdego człowieka, bez względu na rasę, religię, przekonania polityczne, warunki ekonomiczne czy społeczne”. 

Fakty i Liczby

  • Przewiduje się, że po raz pierwszy od 20 lat poziom ubóstwa na świecie wzrośnie i utrudni postęp w realizacji celów zrównoważonego rozwoju. 
  • Do 60% ludzi mieszkających w niektórych krajach nie ma dostępu do podstawowych usług zdrowotnych. 
  • Ponad 1 miliard ludzi mieszkających w nieformalnych osiedlach lub slumsach stoi w obliczu zwiększonych wyzwań związanych z zapobieganiem infekcjom i przenoszeniu koronawirusa.
  • Cały region Azji i Pacyfiku stanowi prawie 82,5 miliona, czyli 32% międzynarodowych migrantów na świecie. 
  • 5,9 mln dzieci w regionie Azji i Pacyfiku jest zagrożonych, że nie wrócą do szkoły z powodu zakłóceń w edukacji i ekonomicznych skutków pandemii. 
  • 52% ludności regionu Azji i Pacyfiku nie ma połączenia z Internetem. 

Dołącz do kampanii na rzecz bardziej sprawiedliwego i zdrowszego świata.

Obecna sytuacja epidemiczna oraz związane z tym zmiany w funkcjonowaniu społecznym mogą znacząco wpływać na nasze samopoczucie, wywołując niepokój oraz lęk. W tym okresie powinniśmy dbać zarówno o swoje zdrowie fizyczne, jak i niezwykle ważne zdrowie psychiczne.

Więcej informacji na stronie internetowej www.gov.pl - 10 rad dla wszystkich jak chronić zdrowie psychiczne podczas epidemii, zasady dotyczące Zdrowego Żywienia i Stylu Życia znajdują się na stronie internetowej www.izz.waw.pl

10 rad dla wszystkich jak chronić zdrowie psychiczne podczas epidemii 

  1. Nie pozwól, by nadmiar informacji pogorszył Twój nastrój. 
  2. Dbaj o podtrzymywanie kontaktów społecznych w bezpieczny sposób. 
  3. Codziennie przez co najmniej 30 min uprawiaj bezpieczną dla Ciebie i innych aktywność fizyczną. 
  4. Dbaj o swoje zdrowie fizyczne - odżywiaj się prawidłowo, zadbaj o odpowiednio długi sen. 
  5. Jeśli przebywasz w domu, zaplanuj jak spędzić czas izolacji. 
  6. Postaraj się utrzymywać stały plan dnia. 
  7. Dbaj o bezpieczeństwo w sytuacji kiedy musisz wyjść z domu. 
  8. Unikaj radzenia sobie ze stresem za pomocą alkoholu i innych używek. 
  9. Zastanów się, czy komuś z Twoich bliskich lub sąsiadów nie jest potrzebna pomoc. 
  10. Chorzy i te osoby, które czekają na wyniki badań, czy odbywają kwarantannę  wymagają szczególnej troski i opieki.  

Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży 

W tym okresie, w którym dorośli przeżywają niepokój i niepewność, szczególną uwagę należy poświęcić zdrowiu psychicznemu najmłodszych. 

10 rad jak rodzice mogą zadbać o samopoczucie dzieci

  1.  Rozmawiaj z dzieckiem o epidemii i zmianach w codziennym planie rodziny w sposób dostosowany do jego wieku i rozwoju. 
  2. Rozmawiaj z dziećmi i nastolatkami o tym, jak się czują w tej sytuacji.
  3. Chroń dzieci przed informacjami i obrazami niedostosowanymi do ich wieku, które mogą budzić niepokój. 
  4. Utrzymuj kontakt z rodziną i bliskimi. 
  5. Umożliwiaj młodszym dzieciom telefoniczny kontakt z rówieśnikami. 
  6. Postaraj się zaplanować nowy rozkład dnia.
  7. Dbaj o prawidłową dietę i aktywność fizyczną Twojego dziecka
  8. Obserwuj czy dziecko wykazuje niepokojące objawy stresu.
  9. Wytłumacz starszym dzieciom na czym polega społeczna odpowiedzialność.
  10. Pamiętaj o tym, że dziecko cię naśladuje.

Link do strony: Ochrona zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży - Koronawirus: informacje i zalecenia - Portal Gov.pl (www.gov.pl)

Dnia 23.03.2021 r. wychowanki z grupy II uczestniczyły w zajęciach kulinarnych zorganizowanych przez wychowawcę Beatę Mesek. Dziewczęta tym razem przygotowały ciasto na tradycyjne babeczki wielkanocne. Upieczone babeczki zostały polane czekoladą oraz słodkim lukrem.

Zajęcia kulinarne okazały się dobrym pomysłem na aktywne spędzenie wolnego czasu.

>Beata Mesek<

 
Dnia 15.03.2021 r. wychowankowie grupy II i V wzięli udział w konkursie ortograficznym pt. "Wielkanoc tuż, tuż"
I miejsce oraz tytuł "Mistrza Ortografii" zdobył Mikołaj Wicher
II miejsce Adrianna Maciukiewicz
III miejsce Julia Cochór
Gratulujemy zwycięzcom oraz wszystkim uczestnikom za udział w konkursie.
 
Organizatorzy konkursu
>Beata Mesek<
>Edward Wodyk<
 

Marcin Spychalski z klasy 3f zdobywcą III miejsca w ogólnopolskim finale międzynarodowego konkursu krasomówczego International Public Speaking Competition!!! Mistrzowska przemowa i perfekcyjne odpowiedzi na pytania jury! W pełni zasłużone podium.

Wyróżnienie za błyskotliwość i umiejętność dyskusji otrzymał Przemysław Bilejczyk z kl. 2b a specjalne słowa uznania za dojrzałość wypowiedzi dla Zuzanny Pluty z kl. 3f.
 
>Małgorzata Ochodek<
 

01.09.2020 - Rozpoczęcie roku szkolnego.
15.09.2020 – Zebranie Rady Pedagogicznej.
16,17.09.2020 – Spotkania z rodzicami uczniów wszystkich klas.
21.10.2020 – Zebranie Rady Pedagogicznej.
5.11.2020 – Spotkania z rodzicami.
10.12.2020 - Informacje o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi na I semestr.
23-31.12.2020 - Zimowa przerwa świąteczna.
4.01 – 17.01.2021 – Ferie zimowe.
27.01.2021 - Zebranie Rady Pedagogicznej – klasyfikacja uczniów wszystkich klas.
28,29.01.2021 - Spotkania z rodzicami uczniów wszystkich klas - podsumowanie I semestru.
29.01.2021 - Zakończenie I semestru.
3.02.2021 - Zebranie Rady Pedagogicznej – analiza pracy szkoły w I semestrze.
18.03.2021 - Spotkania z rodzicami uczniów klas trzecich – podsumowanie roku szkolnego, informacja o zagrożeniu uzyskania oceny niedostatecznej na koniec roku szkolnego. Konsultacje dla rodziców uczniów klas pierwszych i drugich.
1.04 – 6.04.2021 - Wiosenna przerwa świąteczna.
26.04.2021 - Zebranie Rady Pedagogicznej - klasyfikacja klas maturalnych.
30.04.2021 - Zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych w klasach maturalnych. Uroczystość wręczenia świadectw ukończenia szkoły.
4-20.05.2021 - Sesja wiosenna egzaminu maturalnego.
20.05.2021 - Informacje o zagrożeniach ocenami niedostatecznymi na koniec roku szkolnego.
21.06.2021 - Zebranie Rady Pedagogicznej - klasyfikacja klas pierwszych i drugich
25.06.2021 - Uroczyste zakończenie roku szkolnego dla klas pierwszych i drugich.
29.06.2021 - Zebranie Rady Pedagogicznej – analiza pracy szkoły.
Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych: 4, 5, 6.05.2021, 4.06.2021

W dniach 3-16 marca odbyły się w naszej szkole próbne matury organizowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.

Celem egzaminu była diagnoza stanu wiedzy oraz poziomu umiejętności Maturzystów dwa miesiące przed czekającymi Ich egzaminami oraz przetestowanie procedur maturalnych w formie jak najbardziej zbliżonej do majowej.

Wierzymy, że wszyscy pozytywnie zaliczą egzaminy próbne i z uśmiechem na twarzach przystąpią do matury w sesji majowej.

 

Uczniowie klasy IIIA Julia Saks i Jakub Kazała w dniu 06.02.2021r. brali udział w zawodach okręgowych Olimpiady Geograficznej. Jakub uzyskał bardzo dobry wynik i znalazł się wśród sześciu najlepszych osób z okręgu, które będą startować w etapie krajowym. Finał odbędzie się w Gdyni w dniach 8-11.04.2021r.

Warto wspomnieć, że paszportem do udziału w etapie okręgowym była kilkudziesięciu stronicowa praca pozytywnie oceniona przez komitet olimpiady. Temat pracy Julii to  "Fizycznogeograficzna charakterystyka Jeziora Piaszczystego k. Piły", a praca Kuby to "Geograficzne uwarunkowania stanu zdrowia ludności i rozprzestrzeniania się wybranych chorób w powiecie pilskim". Naszym uczestnikom Olimpiady Geograficznej gratulujemy sukcesu.

Jakubowi życzymy powodzenia i zdobycia tytułu laureata olimpiady.

>Jolanta Tancogne<

🌷Życzenia dla wszystkich Pań uczących się, wychowujących i nauczających w Nafcie🌷

Harmonogram 08 – 16.03.2021

Test diagnostyczny dla klas trzecich – próbna matura

Ogólne zasady:

Na test diagnostyczny może przyjść wyłącznie osoba (uczeń, nauczyciel, inny pracownik szkoły), bez objawów chorobowych kompatybilnych z objawami COVID-19.

Uczeń, nauczyciel oraz każda inna osoba uczestnicząca w przeprowadzaniu testu diagnostycznego nie może przyjść na ten test, jeżeli przebywa w domu z osobą w izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

Uczniowie nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy.

Na teście diagnostycznym każdy uczeń korzysta z własnych przyborów piśmienniczych, linijki, cyrkla, kalkulatora itd.

Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na test można przynieść własną butelkę z wodą.

Czekając na wejście do szkoły albo sali, w której przeprowadzany jest test diagnostyczny, uczniowie zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej1,5m) oraz mają zakryte usta i nos.

Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczką jedno-lub wielorazową). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, z wyjątkiem sal, w których jest przeprowadzany test diagnostyczny, po zajęciu miejsc przez uczniów.

Uczniowie są zobowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali, w której jest przeprowadzany test diagnostyczny.

Przybory pomocnicze, które można (należy) mieć na egzaminie:

  • biologia, chemia, fizyka, geografia: linijka, kalkulator prosty;
  • historia: lupa;
  • informatyka, wos: kalkulator prosty;
  • matematyka: linijka, cyrkiel, kalkulator prosty.

Wybrane wzory matematyczne, wybrane wzory i stałe fizykochemiczne na egzamin maturalny z biologii, chemii i fizyki oraz słowniki ortograficzne i słowniki poprawnej polszczyzny zapewnia szkoła.

Jesteśmy uczniami klas medialnych i bierzemy udział w programie Zwolnieni z Teorii. Stworzyliśmy projekt Nic Dziwnego, którego celem jest propagowanie tolerancji. Chcielibyśmy zachęcić ludzi w każdym wieku do zainteresowania się tematem i spojrzenia na różne kwestie z innej perspektywy.

Aby osiągnąć cel, potrzebujemy 6000 beneficjentów, a więc osób, które skorzystają z naszej działalności. Prosimy o zaobserwowanie nas na naszych mediach społecznościowych.

Wspierajmy lokalne działania!

tekst: Wiktoria Jabłońska, 2cg

Instagram: nicdziwnego.zzt

>Katarzyna Włodkowska<

Harmonogram

Nasz szkolny rok rozpoczyna się około 1 września. Najmłodsi uczniowie przychodzą do szkoły z tytami pełnymi słodyczy, by przeżyć pierwszy dzień szkolny. A gdy już zaczniemy, to nasze szkolne życie wypełniane nie tylko nauką, ale również spotkaniami, imprezami organizowanymi w klasach i w całej szkole.

Więcej o: Imprezy i uroczystości